Wpływ opakowań na sprzedaż
Nasza uwaga skupia się na pojedynczym produkcie w sklepie przez około sekundę. W tym krótkim czasie produkt musi przekonać klienta do siebie. Odpowiednio zaprojektowane opakowanie powinno zachęcać do zakupu. Niestety źle zaprojektowane opakowanie może również skutecznie zniechęcić klienta do zakupu, nawet wtedy gdy sam produkt jest wysokiej jakości. Dobrze wykonane opakowania lub etykiety samoprzylepne z nadrukiem powinny kreować wizerunek produktu smacznego i dobrej jakości.
Opakowanie musi być tak zaprojektowane by spełniało trzy zasadnicze funkcje: ochronną, promocyjną oraz praktyczną. Funkcje te determinują wybór odpowiedniego materiału oraz rozwiązań. Znaczenia funkcji ochronnej nie trzeba chyba dokładnie wyjaśniać. Warto jednak skupić się na dwóch kolejnych. Badania wykazały, że dla klientów najważniejsze jest by opakowanie umożliwiało łatwy transport produktu oraz posiadało czytelny i jasny opis. Podobnie sprawa wygląda w przypadku etykiet. Dobra etykieta musi przykuwać do siebie uwagę i zawierać czytelny i łatwy w odbiorze przekaz. Informacje znajdujące się na opakowaniu muszą tłumaczyć czym jest produkt, do czego jest przeznaczony, jak się nim posługiwać oraz ile kosztuje.
Coraz większa ilość producentów zaczyna rozumieć, że etykiety i opakowania dają olbrzymie możliwości jeśli chodzi o budowanie marki. Ma to szczególną wagę przypadku produktów premium. Obecnie opakowania i etykiety wykonuje się z najróżniejszych materiałów. Możliwe jest zastosowanie różnych farb, efektów wizualnych oraz metalizujących podłoży. Opakowania i etykiety mogą mieć także najróżniejszą fakturę a nawet zawierać specjalne efekty holograficzne. Generalnie projektanci w dzisiejszych czasach mają nieograniczone pole do popisu. Podczas projektowania nowoczesnych etykiet ogranicza ich jedynie własna wyobraźnia.
Źródło: prasoweinfo.pl