Wiarygodna firma to firma z certyfikatem

Obecnie przy tak dużej konkurencyjności na rynku istotnym jest wyróżnienie swojej firmy, a co za tym idzie usługi czy produktu. Bardzo ważnym elementem jest podkreślenie wiarygodności firmy. Obecnie na wielu produktach czy usługach możemy znaleźć logo wyróżnienia pozwalające zasugerować odbiorcy, że właśnie ten produkt/usługa powinny zostać wybrane.

 

Należy zwracać uwagę na wiele przesłanek takiego wyróżnienia, jak choćby świadomość klienta, że jeśli dane logo spotyka się wszędzie na wszystkich produktach, czy rzeczywiście w jego opinii zwiększa to wiarygodność producenta? Obecnie na rynku funkcjonują godła dostępne masowo na wielu produktach, co nie pozwala potencjalnemu klientowi na wybór „wiarygodniej” firmy czy produktu, wręcz wprowadza zamieszanie. Bo co ma zrobić jeśli na półce znajdzie ponad połowę produktów rożnych producentów z informacją o tym samym wyróżnieniu? Założeniem samej certyfikacji jako takiej jest właśnie wybór i wskazanie najbardziej wiarygodnej firmy. Dlatego tez, zwracajmy baczną uwagę na to jakimi certyfikatami posługuje się firma, ponieważ nie każdy świadczy akurat o jej wiarygodności.

Ważna rolę w doborze odpowiedniego wyróżnika- certyfikatu spełnia tutaj dział promocji i marketingu. Niejednokrotnie spotkałem się z wyróżnionymi firmami, które w żaden sposób nie wykorzystują tej informacji, do kreowania wizerunku firmy. Nie wiem czemu.Przecież godło może uczestniczyć w funkcjonowaniu firmy na każdym szczeblu. Po pierwsze wiadomym jest, że sukces firmy to sukces ludzi- personelu. Według mnie jest to pierwsza grupa, która powinna dowiedzieć się o certyfikacie, jak i otrzymać podziękowania od Zarządu za wkład wniesiony w wyniki klasyfikujące ich jako firmę tak wysoko. Na pewno podnosi to morale załogi jak również sprawia, że czują się częścią zespołu, firmy, od której coś zależy. Kolejnym etapem zwrócenia uwagi jest przekazanie takiej informacji kontrahentom. W dobie tak wielu rożnych obaw idących za współpracą między firmami, szczególnie finansowych, pochwalenie się w odpowiedni sposób otrzymaniem certyfikatu na pewno ma znaczny wpływ na potwierdzenie wiarygodności.

Ostatnim zaś etapem, jest zwrócenie uwagi opinii publicznej poprzez rozsądne wykorzystanie otrzymanego znaku- godła certyfikacji w szeroko pojętych działaniach marketingowych. I nie chodzi mi tutaj o samo zamieszczenie logo na stronie internetowej czy papierze firmowym. Skoro już postanowiliśmy wziąć udział w konkursie, otrzymaliśmy certyfikat pochwalmy się nim. Zamieśćmy na materiałach promocyjnych, w reklamie, na produktach.

Jako wiarygodna certyfikowana firma na pewno zyskamy wiele.

 

 

__________________________________________________

Marcin Andrzejewski 

Dyrektor Centralnego Biura Certyfikacji Krajowej przyznającego od 2002 r. prestiżowe wyróżnienia branżowe.  Od zawsze związany z branżą marketingu i public relations. Jest ekspertem-praktykiem w zakresie tworzenia skutecznych strategii promocji i sprzedaży. Od 2016 r. pełni funkcję Redaktora Naczelnego magazynu „Tygrysy Biznesu”.