Od pomysłu do sukcesu
– twój biznes w czterech krokach

Cztery kroki do sukcesu w biznesie.

1. Pomysł

O pracy na własny rachunek myśli wiele osób. Często przed podjęciem takiej decyzji powstrzymuje ich jednak brak wiedzy i doświadczenia, a także obawa przed formalnościami i dużym wydatkiem. Zdaniem eksperta należy zapanować nad emocjami i myślami.

– Stres jest częstym powodem rezygnacji z nowych wyzwań. Potrafimy wmówić sobie sytuacje, których nie ma, siedząc w domu i pijąc kawę. To ogromna przeszkoda w zakładaniu firmy. Dlatego tak ważne jest znalezienie równowagi między aktywnością, a chwilami relaksu i odpoczynku – mówi Patrycja Rusek, psycholog, filozof i trener Projektu Flow, która poprowadziła szkolenie w ramach konkursu „Projekt Biznes”, w którym nagrodą jest realizacja własnego pomysłu biznesowego w Agorze Bytom.

W praktyce zakładanie własnej firmy nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Największym wyzwaniem jest pomysł. Należy odpowiedzieć sobie na pytanie w czym jesteśmy najlepsi i co sprawia nam największą przyjemność – usługi szewskie, krawieckie, fryzjerskie, a może gastronomiczne. Warto przy tym poznać otoczenie – rynek, konkurentów i oczekiwaniach klientów.

2. Konsultacja

Mając pomysł można przejść do realizacji – założenia własnej firmy. Możliwych do wyboru form działalności jest sporo. Zaczynając od najprostszej – jednoosobowej działalności gospodarczej, spółki cywilnej, poprzez spółkę osobową, na spółce kapitałowej kończąc.

Warto skorzystać z fachowej pomocy. Na przykład praktycznej szkoły prowadzenia biznesu dla startupów – Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Eksperci konsultują pomysł, a następnie krok po kroku tłumaczą, jak założyć firmę. Znają również proste sposoby „przelewania” na papier pomysłów. Jednym z nich jest na przykład szablon modelu biznesowego, który stanowi uproszczony, ale zawierający wszystkie najważniejsze informacje opis biznesu.

3. Realizacja

Kolejny krok to realizacja. Biznes nie będzie istniał bez trafnej lokalizacji. Tutaj warto wziąć pod uwagę preferencje klientów. W ostatnim czasie ulubionym miejscem wielu Polaków są centra handlowe. Aż 89 proc. co najmniej raz w miesiącu odwiedza takie miejsce. Blisko połowa przynajmniej raz w tygodniu – wynika z raportu CBRE (firmy doradczej i inwestycyjnej działającej w sektorze nieruchomości komercyjnych).

– Rosnąca popularność sprawia, że właściciele firm chcą znaleźć się w gronie najemców którejś z popularnych galerii. Główną zaletą jest stały przepływ klientów, atrakcyjna lokalizacja i dogodny dojazd – mówi Mirosław Cechowski, dyrektor ds. inwestycji w Agorze Bytom, największej galerii handlowej w Bytomiu.

4. Szukaj okazji

Z oryginalną inicjatywą wyszła Agora Bytom. Jako pierwsza galeria handlowa w Polsce zorganizowała konkurs „Projekt Biznes”. Zwycięzca przez trzy miesiące bezpłatnie zrealizuje swoje plany w tej galerii handlowej. Wystarczy do końca marca opisać swój pomysł na stronie internetowej organizatora.

– „Projekt Biznes” skierowany jest zarówno do debiutujących przedsiębiorców, a także osób, które już działają, ale chcą rozwinąć skrzydła – mówi Hanna Petters, dyrektor Agory Bytom. – Jestem przekonana, że okażemy się szczęśliwym miejscem dla zwycięzcy, tak jak miało to miejsce w przypadku innych naszych najemców. Mamy przykłady najemców, którzy zaczynali od jednego biznesu, a teraz prowadzą trzy.

Autor najciekawszego pomysłu otrzyma także bezpłatną pomoc merytoryczną i prawną, profesjonalne wsparcie marketingowe i PR-owe, a także trzymiesięczną reklamę na jednym z bytomskich portali internetowych.

 

Więcej na: www.agorabytom.pl

facebook.com/AgoraBytom